Avtor: | Kategorija: Novice o transportu |

Da se vozniki tovornjakov soočajo z raznoraznimi problemi pri opravljanju svojega dela ni nič novega. Upoštevanje vseh mogočih pravil glede trajanja vožnje, odsotnost od doma in družine do težav v zvezi s prenočitvijo/osnovno higieno pri dolgih mednarodnih prevozih in pa obcestni tatovi. K temu pridejo zastoji na cestah ali mejnih prehodih, in pritisk iz pisarne disponenta. Sem kaj pozabila?

Aja, ste slišali za primer, ko je delodajalec pretepel voznika, in mu grozil, da mu naj plača 1.000 €, da bi obdržal svoje delo? Ja, tudi to obstaja: http://www.delo.si/gospodarstvo/trg-dela/delodajalec-pretepel-voznika-tovornjaka.html

Zagotovo je te vrste posel torej povezan s splošnim stresom, a toliko bolj lepo je videti, če se najdejo vozniki, ki kljub vsemu posel opravljajo z veseljem. Da so le-ti v manjšini, je razumevajoče.

Jose Vicente, voznik tovornjaka v Španiji

Vseeno pa ne čudi, da kljub dokaj visoki brezposelnosti v Sloveniji, veliko podjetij isče voznike težkih tovornjakov.

V Sloveniji je po podatkih iz tega video posnetka bilo lani 3.500 potreb po delu v mednarodni špediciji. Če ni dovolj prijavljenih, se lahko izdajo dovoljenja za državljane tretjih držav. 40.000 prostih mest za voznika naj bi bilo v Nemčiji. Sindikat hrvaških voznikov (SHV) ocenjuje, da bo do leta 2020 v državah zahodne Evrope potreba po kar milijonu voznikov!

Na Hrvaškem, kot verjetno tudi drugje, je problem pomanjkanja voznikov vedno večji, saj jih veliko odhaja v druge države Evropske unije, največ v Nemčijo. Od 1.7. je država namreč odprla svoje delovno tržišče za hrvaške državljane. Hrvaški prevozniki so zaskrbljeni in so od vlade zahtevali da poveča kvoto za tuje voznike, predvsem iz Bosne in Hercegovine in Srbije.

Eno nemško podjetje na primer, išče kar 200 voznikov; v hrvaškem podjetju, ki zaposljuje 120 voznikov, pa jih je kar 15 napovedalo svoj odhod!  Zakaj? Hrvaški voznik, ki vozi v mednarodnem prometu naj bi zaslužil od 1.400 do 2.000 € neto, kar je 20 % manj od plače nemškga voznika. Na drugi strani pa vozniki iz BiH i Srbije, po besedah Dragutina Kranjčca, predsednika Združenja hrvaških cestnih prevoznikov, zaslužijo pol manj od hrvaškega voznika.

Zanimivo pa je vseeno, da je na hrvaškem Zavodu za zaposlovanje kar 2.900 voznikov tovornjakov in avtobusov – v čem je torej problem? Večina ne želi voziti mednarodnih tur. Zakaj? Pa smo spet pri prvem odstavku tega članka.

Kako se bo razvijala ta problematika? Kaj če v prihodnje nihče ne bo več pripravljen opravljati tega posla in ne bomo imeli dostopa do življensko potrebnih stvari, kot so prehrana, zdravila in podobno? Zakaj ljudem (oz. podjetjem) ni jasno, kako pomemben je posel voznika tovornjaka?

Več informacij: http://www.vecernji.hr/hrvatska/vozace-kamiona-i-buseva-uvozit-cemo-iz-srbije-i-bih-nasi-idu-u-njemacku-1018670