Avtor: | Kategorija: Logistika, Prevozništvo |

Premišljene naložbe zagotavljajo majhnemu prevozniku stabilen dobiček

 

Mnogi podjetniki so mnenja, da manjše kot je podjetje, večja so tveganja, povezana z njegovim vodenjem. Majhna podjetja na trgu pogosto težje ohranjajo likvidnost, pravni spori s pogodbenimi partnerji pa jih lahko bolj prizadenejo. Če poleg tega majhno podjetje deluje v tako zahtevni in nepredvidljivi panogi, kot je prevozništvo, se zdi, da je ustanovitev in uspešno vodenje malega podjetja izjemen izziv. Ste prepričani?

Od voznika do lastnega prevozniškega podjetja

Tomasz Frąckowiak, ki je že leta povezan s prevozništvom, se s tem ne strinja. Že kot absolvent univerze za logistiko in izkušen voznik je leta 2012 ustanovil prevozniško podjetje FRATOM, ki trenutno upravlja dva tovornjaka s ponjavo in največjo dovoljeno nosilnostjo 7,5 t. V glavnem izvaja čezmejne (cross-trade) transporte in kabotaže v mnogih evropskih državah, deluje pa tudi na domačem trgu. Poleg lastnika so v podjetju zaposleni še dispečer in trije vozniki. Poslovni model, ki ga uporablja Tomasz Frąckowiak, kaže, da je možen obstanek na negotovem in dinamičnem transportnem trgu, če le najdete pravo nišo zase.

 

Poslovanje na spot trgu pomeni več dela, pa tudi bolj zanesljive prihodke

Posebnost podjetja je, da posluje le na spot trgu. Prejšnje izkušnje s pogodbenimi prevozi so lastnika prepričale, da ponavadi ni vredno prevzeti tveganja, povezanega s tem načinom poslovanja. Zato se FRATOM uspešno osredotoča na ad hoc pogodbe.

Vsakokratno kratkoročno sprejemanje naročil na spot trgu se zdi morda malo nenavadno – ugotavlja Tomasz Frąckowiak. Poti in izvajalci se sicer ponavljajo, vendar je prevoz vsakič drugačen, zato moraš biti pripravljen na vse.

Vendar hkrati ugotavlja, da omogoča trg dokaj prosto izbiro tovora – vsaj toliko, da ni treba voziti pod določeno ceno, čeprav seveda obstajajo izjeme. Tomasz Frąckowiak pojasnjuje, da pomeni sprejemanje naročil od različnih podjetjih veliko dodatnega dela za prevoznika, saj mora ves čas aktivno iskati tovor, slediti spremembam v panogi ter izračunavati poti in stroške. Postopek je zahteven in dolgotrajen, vendar zagotavlja več neodvisnosti in nadzora nad lastnimi transportnimi procesi. Poleg tega je prepričan, da je položaj podjetja odvisen predvsem od tega, kako lastnik upravlja z njim. Odločilna prednost poslovanja na spot trgu je večja finančna varnost – četudi eden ali dva špediterja ne plačata pravočasno, to za prevoznika še ne pomeni nujno katastrofe. Še ena prednost, na katero opozarja Tomasz Frąckowiak, je odsotnost dolgočasne rutine. Pri takšni vrsti dela se preprosto vedno nekaj dogaja.

 

Recept za uspeh majhnega transportnega podjetja na velikem trgu

Kako se lahko torej uspešno obdržite v panogi kot majhen prevoznik na spot trgu? Ključ do uspeha so premišljene in odgovorne naložbe, ki jih lahko razdelimo na več področij.

 

Prvič: preizkušeno osebje Tomasz Frąckowiak hvali usposobljenost svojega dispečerja in izpostavlja, da njegovi vozniki z njim delajo že od vsega začetka ter lahko sooblikujejo svoje delovne pogoje, zaradi česar ga do zdaj še ni prizadelo pomanjkanje voznikov, s katerim se sicer srečujejo druga prevozniška podjetja.

 

Drugič: vozni park Tehnična opremljenost vozil je prilagojena potrebam prevoznika. Oba tovornjaka sta izplačana in sta v popolni lasti podjetja, lastnik pa ne načrtuje novih nakupov, dokler se okoliščine, povezane z mobilnostnim paketom ne stabilizirajo.

 

Tretjič: logistični sistem Učinkovitost poslovanja, zlasti tistega, ki se izvaja z ad hoc naročili, je v veliki meri odvisna od izbire borze prevozov.

Delovanje na spot trgu je izziv, zlasti za razvijajoča se podjetja, kot je FRATOM, priznava Paweł Rydelek, Sales&Customer Focus Manager v podjetju TIMOCOM – zaradi dinamike dela prevozniki pogosto nimajo časa za preverjanje naročnikov, težje tudi izterjajo zapadle račune, saj nimajo pravih orodij. Med drugim jim skušamo pomagati tako, da omogočamo dostop do sistema le podjetjem, ki jih preverjamo po naših merilih. Odzivamo se tudi na sporočene informacije o strankah in ko se pojavijo nezanesljivi plačniki, ponujamo učinkovito storitev za izterjavo.

Pomembna sta tudi izbira prevozniških ponudb in enostavnost uporabe sistema:

Postopek iskanja in sprejemanja naročil v sistemu TIMOCOM je hiter, možnost iskanja tovora na petih relacijah hkrati pa znatno pospeši delo. Ni vam treba vnašati vsake ponudbe posebej, če želite videti, ali je za vas zanimiva, saj je vse mogoče videti takoj – pravi Tomasz Frąckowiak in zaključi: Digitalna platforma je dobra naložba, če se denar, porabljen za naročnino, izdatno povrne. Uporaba borze preprosto mora biti donosna.

 

Četrtič: telematika. Pomembna olajšava za prevoznika je tudi integriran sistem telematike, ki omogoča izmenjavo podatkov o lokaciji vozila in na zahtevo naročnika tudi spremljanje trenutnega stanja v prometu zavoljo morebitne optimizacije poti.

 

Ali ste lahko pripravljeni na karkoli?

Preizkušena poslovna ideja, poznavanje resničnih razmer na trgu in pametne naložbe pomenijo, da je lahko majhno podjetje na spot trgu učinkovito tudi brez dodatnega oglaševanja. FRATOM nima spletne strani, zaman ga boste iskati tudi na socialnih medijih. Kljub temu se ne pritožujejo zaradi pomanjkanja naročil. Naročnike na borzi iščejo učinkovito, spremljanje panoge in geopolitičnih razmer v Evropi pa jim omogoča sprejemanje ustreznih naložbenih odločitev.