Author: | Category: Prevozništvo |

Po enem letu je ponudnik prevoznih in logističnih storitev Gebrüder Weiss prvemu tovornjaku na vodikov pogon v svojem voznem parku podelil dobro vmesno oceno. Gorivna celica Hyundai XCIENT, ki je nameščena v Altenrheinu (Švica), se dnevno uporablja za maloprodajo na kratkih razdaljah in se je tam izkazala v vseh letnih časih. Električni motor, ki črpa energijo iz gorivne celice, je ohranil svojo polno zmogljivost tudi med vožnjo v hrib. Komercialno vozilo letno prihrani približno 80 ton emisij CO2.

Od prevzema 36-tonskega vozila januarja 2021 je vozilo prevozilo približno 70.000 kilometrov. Poraba je bila celo nižja od vrednosti, ki jo je navedel proizvajalec. V enem letu je bil samo en obisk delavnice zaradi tehničnega pregleda. “Nakup je bil koristna naložba v cestni tovorni promet, ki varčuje z viri. Vozniki in predvsem stranke so tovornjak dobro sprejeli,” je povzel Peter Waldenberger, ki je pri podjetju Gebrüder Weiss odgovoren za upravljanje kakovosti in okolja.

Podatki in dejstva o tovornjaku na vodikov pogon podjetja Gebrüder Weiss

  • Tip vozila: Hyundai XCIENT Fuel Cell
  • Skupna dovoljena masa: 36 ton
  • Maksimalna hitrost: 85 kilometrov na uro
  • Zmogljivost rezervoarja: 32 kilogramov vodika
  • Čas polnjenja: 12 minut
  • Tlak v rezervoarju: 350 barov
  • Prednja dnevna prevožena razdalja: 430 kilometrov
  • Skupaj prevoženih kilometrov od prevzema: 70.000 kilometrov
  • Potrošnja: približno 7,5 kilograma na 100 kilometrov
  • Doseg z enim rezervoarjem goriva: približno 450 kilometrov
  • Moč elektromotorja: 350 kilovatov

Podjetje Gebrüder Weiss namerava v prihodnosti uporabljati tovornjake na vodikov pogon v Avstriji in južni Nemčiji. Zaradi subvencijskih programov v Nemčiji je uporaba severno od Alp privlačna. Edina omejitev je razpoložljivost vodikovih polnilnic, ki jih je v Švici že devet. Poleg tovornjaka na gorivne celice logistično podjetje v Avstriji, Nemčiji in Srbiji že uporablja več tovornjakov na plinski pogon ter tovornjake in kombije na električni pogon na območju Dunaja – med drugim za stranko IKEA na področju dostave na dom.