Author: | Category: Prevozništvo |

Zgodba o podjetju TIMOCOM se začne zgodaj zjutraj na parkirišču nemškega diskonta za hrano v Düsseldorfu. V tem tednu leta 1997 se prodajajo namizni računalniki, ki jih lahko prevoznik Jens Thiermann dobro uporabi za svoj zagonski projekt IT. Zastavil si je cilj razviti vseevropsko platformo za oddajo naročil za prevoz, s pomočjo katere lahko špediterji in prevozniki v kratkem času najdejo tovor, zmanjšajo število praznih kilometrov in tako dosežejo boljši izkoristek svojih vozil.

TIMOCOM exhibition stand 2002

Od zagonskega podjetja do vodilnega na evropskem trgu in mednarodne blagovne znamke. Tukaj je fotografija stojnice sejma TIMOCOM 2002 v Düsseldorfu.

“Vse se je začelo, ko sem iskal vseevropsko platformo za oddajo naročil za prevoz, da bi zmanjšal število praznih voženj svojega prevoznega podjetja. Vendar nisem našel takšnega, ki bi ustrezal mojim zahtevam,” pojasnjuje Thiermann. Thiermann je skupaj s poslovnimi partnerji več mesecev razvijal programsko opremo za lastno borzo tovora. In končno je napočil čas: ustanovitelj podjetja Timocom Soft- und Hardware GmbH je pritisnil gumb za zagon in opazoval, kako se je sveže vzpostavljena borza tovornega prometa Truck & Cargo polnila s ponudbami.

Zdaj je bilo treba razširiti omrežje nove borze za tovorni promet in omogočiti digitalizacijo logistike, saj so bili takrat celo modemi še neraziskano področje. “To je bil občutek popolnega veselja, olajšanja in hkrati razglasitve velike odgovornosti – čeprav takrat še nismo vedeli, kako se bo vse skupaj razvilo,” pravi Jens Thiermann, ko se danes spominja tega dogodka.

Izmerljive koristi spodbujajo borzo tovornega prometa

Borza tovornega prometa je bila tisto, kar je cestni tovorni promet v Evropi čakal že od izuma faksa. Ker je prinesel merljive koristi. Wilhelm Dallmann, ki je od samega začetka stranka podjetja Dallmaco Speditionsges. mbH, pravi, da njegovo podjetje aplikacijam TIMOCOM dolguje 80-odstotni prihranek časa pri svojih procesih. Že po nekaj letih je mlado podjetje TIMOCOM odprlo lokacije na Poljskem, Češkem in Madžarskem, da bi bolje oskrbovalo ključne trge v Vzhodni Evropi, in preseglo mejo 10.000 strank.

Danes ima podjetje več kot 50.000 strank z več kot 147.000 uporabniki sistema v 46 evropskih državah. Vsako leto v sistemu opravijo neverjetnih 1,5 milijarde tovornih poizvedb. Družba TIMOCOM že dolgo ne le začenja poslovanje, temveč si prizadeva tudi za digitalizacijo celotnega procesa prevoza.

“Naša vizija je svet brez logističnih izzivov,” pravi Tim Thiermann. Najstarejši sin ustanovitelja je leta 2019 skupaj s Sebastianom Lehnenom prevzel vodenje podjetja. To pomeni, da podjetje IT zdaj vodi druga generacija. Novi vodje podjetja so si zadali cilj, da ne bodo le nadaljevali družinsko podjetje in borzo tovornega prometa, temveč da bo ta postala tudi največje in najbolj varno tržišče v panogi FreightTech. “Da bi to dosegli, bomo do leta 2030 samo v raziskave in razvoj vložili približno 100 milijonov evrov,” pojasnjuje Tim Thiermann.

20-odstotni prihranek CO2 z digitalnimi aplikacijami

Eno od področij naložb je trajnost, ki je v zadnjih letih pridobila na pomenu v vseh sektorjih. Digitalne aplikacije in izmenjave tovora imajo posebno vlogo pri zmanjševanju emisij CO2 v logistiki. Z uporabo aplikacij TIMOCOM je mogoče prihraniti več kot 20 odstotkov emisij CO2 na prevoženi kilometer, kot je pokazala študija, hkrati pa se izkoriščenost voznega parka poveča za 30 odstotkov.

Kmalu bodo lahko stranke TIMOCOM-a prek tržnice same izračunale svoj odtis CO2. “S sodelovanjem z mladim, inovativnim podjetjem pomagamo našim strankam, da so prihranki CO2 v njihovem voznem parku vidni,” pravi Tim Thiermann.

Potencial cestnega tovornega prometa je ogromen. Navsezadnje je prometni sektor največji onesnaževalec z emisijami CO2 v Evropi, cestni tovorni promet pa predstavlja četrtino teh emisij. Hkrati je vsak peti tovornjak prazen. Potreba po učinkoviti rabi virov je zato danes enako pomembna kot leta 1997.