Avtor: | Kategorija: Novice o transportu |

Telematski sistemi olajšujejo prevozniškim podjetjem delo. Ta tehnologija omogoča prenos osnovnih kot tudi raznih podrobnih podatkov kot so hitrost, poraba goriva, tehnične napake in morebitni vlomi ali poskusi kraje tovornjaka. Prednosti: organizator transporta lahko lažje načrtuje in disponira. Če stranka recimo čaka svoje blago, lahko (če ima dostop), takoj vidi in preračuna, kdaj lahko pričakuje svoj tovor.

Danes tovornjaki še zdaleč niso vsi opremljeni s to tehnologijo. Eden od razlogov je, da temu nasprotujejo vozniki. Ne želijo prevelikega nadzora s strani lastnega podjetja, saj jim s tem omejujejo osebno svobodo. Čeprav je to razumljivo, je potrebno upoštevati, da je nadzor lahko tudi v korist vozniku, saj lahko varuje njegovo življenje. Prejšnje leto je bilo več primerov pogrešanih voznikov tovornjakov – iskali so jih celo preko Facebooka. V nekaterih tragičnih primerih jim ni bilo več možno pomagati. Z vgrajenim sistemom telematike bi jim morda bili lahko zagotovili pomoč, ko še ni bilo prepozno.

Tovornjak

Manj telefoniranja. Ena od prednosti telematike.

Zasebnost je pomembna, jasno. Ampak zdi se, da bo nujno potrebno razmisliti o tej odločilni prednosti, še posebej v luči dejstva, da je povprečna starost voznikov preko 50 let, kjer je tudi tveganje zdravstvenih zapletov višje.

Mnogi vozniki imajo dandanes pametni telefon z možnostjo lociranja. Najkasneje, ko ga uporabijo kot navigacijski sistem, imajo sledenje tudi vklopljeno. Tako bi jih bilo možno tudi poiskati, vendar so tukaj potem druge ovire, saj je ponudnikom telefonije potrebno dokazati, zakaj je dostop do teh podatkov potreben. Takrat je morda že prepozno. Če je voznik v tujini, je ovira še večja.

Vendar na koncu koncev – če voznik nima težav s tem, da se lociranje/sledenje nahaja na njegovem pametnem telefonu, je težko razumeti, zakaj bi imel težave s telematskim sistemom na tovornjaku – saj skoraj ni razlike.

Funkcija sledenja pa ima še dodatno kolateralno korist za voznika. Če se tovornjak na poti do stranke nahaja v gneči, lahko organizator transporta takoj vidi, kje se voznik nahaja, brez stalnega klicanja. S sistemom TC eMap® podjetja TimoCom ima celo stranka sama možnost, da to vidi, saj je mogoče spremljati vozila preko ene skupne platforme. Če je torej voznik obtičal v prometu, ni razloga za pritožbo, saj stranka natančno ve kaj se dogaja, kdaj lahko pričakuje prihod tovornjaka in je zadovoljna. Poleg tega odpadejo nepotrebni telefonski klici, s tem pa prihranek časa in denarja.

TimoCom je pred kratkim objavil informacijo, da so priključili že kar 200. mednarodnega ponudnika telematike v svoj sistem.

Čas je za razmislek o prednostih telematskih sistemov… Na slovenskem trgu obstaja dosti uspešnih ponudnikov: Sledenje d.o.o., EasyTracker, CVS Mobile, WebEye. Vsi so na razpolago tudi v skupnem sistemu TimoComa.