Avtor: | Kategorija: Prevozništvo |

Povsod jih vidimo: tiste, ki med vožnjo telefonirajo, pošiljajo sporočila ali pa brskajo po spletu.

Zaradi neprevidnosti se dnevno zogdi veliko nesreč na cestah. Zakaj se počutimo prisiljeni dvigniti telefon takrat, ko zvoni? Zagotovo je klic pomemben – mislimo!

800px-Hand_held_phone_in_car

Strokovnjaki za varnost v prometu že vrsto let opozarjajo, kako nevarno je telefoniranje med vožnjo. Voznikove misli so osredotočene na pogovor in ne na cesto ter okolico.

Angleška raziskava je dokazala, da je vožnja voznika, ki telefonira med vožnjo, enaka vožnji pod vplivom 0,8 promila alkohola v krvi.

Kako hitro lahko pride do nesreče in kaj se zgodi potem, je predstavljeno v novi dokumentaciji nemškega režiserja Wernerja Herzoga “From one second to the next“; V trenutku se lahko spremeni eno življenje in se izbriše drugo. Cesta je prazna, hitro še pošljemo sporočilo in v istem trenutku spregledamo vozilo pred nami. Air-bag se odpre.

Dokumentacija (trenutno na spletu v anglešcini), predstavlja štiri ljudi, ki so bili bodisi žrtve ali so povzročil nesrečo. Imajo eno skupno stvar: pri vseh je prislo do nesreče zaradi uporabe mobilnih telefonov v avtomobilu. Ženska je peljala prehitro in spregledala stop znak kot tudi fantka, ki sedaj sedi v invalidskem vozičku. Moški je pisal svoji ženi sporočilo in prezrl kočijo. Trije ljudje so umrli. Njegovo sporočilo: “Ne dotikajte se telefona med vožnjo.”

Po podatkih policije se je v zadnjih letih število kršitev s področja uporabe mobilnega telefona med vožnjo povečalo. Leta 2007 je bilo zabeleženih 7641 kršitev, leta 2011 že 18.626, kar je za 1600 več kot leta 2010.

Razlogi za to so, da pogosto vozniki ne prilagodijo hitrosti in se posledično prepozno odzovejo na zaviranje vozila pred njimi. Reakcijski čas se podaljša in nesreča je pogosto neizogibna.

Raziskave o telefoniranju med vožnjo niso vedno enotne

Ameriška univerza Carnegie Mellon in londonska School of Economics sta opravili raziskavo, katere rezultati se precej razlikujejo od tistih s podobno tematiko.

Raziskovalci so poskušali najti neposredno povezavo med številom prometnih nesreč in telefonskim prometom mobilnih operaterjev v letih med 2002 in 2005. Osredotočili so se na primerjavo časa pred in po 21. uri – po tej uri so strankam omogočali brezplačne klice, zato so takrat ljudje množično telefonirali. Raziskovalci niso našli konkretnega dokaza, da se je v tistem času precej povečalo tudi število nesreč.

“Morda vozniki kompenzirajo dejstvo, da jih mobilni telefoni zamotijo, tako da se selektivno odločijo, kdaj bodo opravili klic, ali pa med klicem zavestno vozijo previdneje,” je dejala profesorica Saurabh Bhargava, ena od nosilk projekta.

Pomembno pri interpretaciji: Raziskovalci so se osredotočili zgolj na telefoniranje, ne pa tudi na pisanje SMS-sporočil ali brskanje po spletu.

Če želiš ostati živ, bodi trenutno nedosegljiv

IMG_1525

To je osrednje sporočilo preventivne akcije Javne agencije RS za varnost prometa o nevarnostih uporabe mobilnih telefonov med vožnjo, ki poteka vse do konca leta 2014.  »Telefoniranje med vožnjo je med slovenskimi vozniki vse bolj prisotno,« sporoča vodja Sektorja prometne policije mag. Ivan Kapun.

Slovenska zakonodaja telefoniranje med vožnjo dovoljuje, a le v primeru, če je v vozilo vgrajena naprava za prostoročno telefoniranje. Kljub temu pa v policiji svetujejo, da med vožnjo ne telefonirajo, saj je vožnja aktivnost, ki ji moramo posvetiti vso našo pozornost.

Prostoročno telefoniranje med vožnjo

Bluetooth_headset

No, nekateri pa niso prepričani niti o tem, da je prostoročno telefoniranje prava rešitev.

Kljub temu da ne gre za formalno prepovedano dejanje, na policiji upajo, da bodo vozniki prostoročno telefoniranje „prepoznali kot negativno oziroma kot ravnanje, ki povečuje tveganja za nastanek prometnih nesreč.”

Japonska, Brazilija in Singapur so prostoročno telefoniranje že prepovedale.

Javna agencija RS za varnost in promet je opravila anketo, kjer so vprašani poročali, da je pogovor po mobilnem telefonu s prostoročno napravo kot pogovarjanje s sopotniki in s tem najmanj moteča aktivnost med vožnjo.

Na agenciji za varnost prometa pojasnjujejo, da je prostoročno telefoniranje ravno tako lahko nevarno kot telefoniranje z mobilnim telefonom, saj resni telefonski pogovori voznika povsem “okupirajo.”