Proizvajalci tovornjakov Volvo/Renault, Daimler, Iveco in DAF so sodelovali v kartelu. Evropska zakonodaja to prepoveduje.
Ker so se dogovarjali o cenah tovornjakov ter prenosu stroškov na kupca (v zvezi s strožjimi pravili glede emisij), so vodilni proizvajalci tovornjakov bili kaznovani z globo v višini 2,93 milijarde €.
Zaradi dolgotrajnega kršenja (od leta 1997 do 2011) ter zaradi velikosti trga na katerem so aktivni, je tovrstna globa doslej najvišja s strani EU organov, pristojnih za konkurenco.
Zgoraj omenjeni proizvajalci (Scanio še preizkujejo, ker je zavrnila poravnavo) proizvajajo kar 90 % vseh srednjih in težkih tovornjakov proizvedenih v Evropi.
Na nepravilnosti je opozorilo podjetje MAN, kateremu je zaradi tega v preiskavi bila priznana imuniteta in ni bilo kaznovano (globa sicer: 1,2 milijarde €).
Podjetja so krivdo priznala. Največ bo moral plačati Daimler, namreč kar milijardo evrov.
Ostali proizvajalci:
DAF: 753 milijonov €
Volvo/Renault: 670 milijonov €
Iveco: 495 milijonov €
Kaj menite, zakaj so ta podjetja tvegala, čeprav so se zagotovo zavedala kazni, ki bi jih (oz. jih je) doletela v primeru, da kartel odkrijejo?