Avtor: | Kategorija: Novice o transportu |

Dandanes zdaleč ni neobičajno, da se ljudje prek internetskih platform mrežijo in spajajo stike iz različnih razlogov: poslvnih ali družbenih. Konec koncev so tudi borze tovora le platforme, na katerih se združujejo tisti, ki imajo korist drug od drugega: eni imajo blago za prevažati, drugi vozila. Po Evropi pa vse več narašča tudi uporaba raznih portalov ali aplikacij za ostale vrste iskanja prevozov. Start-up Uber, na primer, povezuje iskalce osebnih prevozov s ponudniki avtomobilov oz. šoferskih storitev  – nič drugega, kar že desetletja počnejo taksisti, in s tem postaja eno najbolj razširjenih prevoznih servisov po svetu, a tudi eno najbolj razvptih; taksi podjetja morajo izpolnjevati kar nekaj pogojev (imeti licence in dovoljenja), česar Uber nima.

V Franciji, državi z obilnim številom tovornjakov (dnevno jih po francoskih cestah vozi 6 milijonov), pa se je pojavila naslednja zanimiva platforma: WeTruck.  Victor Clément, iznajditelj le-te, je nekega dne, med nekaj ur trajajočim potovanjem sedel v avtobusu in opazoval, kako v tovornjakih večidel voznikov vozijo sami in je tako sedež sovoznika skoraj zmeraj prost. In tako se je rodila nova poslovna ideja. Po pogovorih s prijatelji in znanci je pričel razvijati platformo “WeTruck”. Beta-različica naj bi bila na voljo v bližnji prihodnosti. Vsak posameznik bo imel možnost, da poišče prevoz s tovornjakom od 3,5 pa vse do 44 ton. Cena naj bi ležala nekje pri 10 centih na prevožen kilometer. Upravljavci platforme si bodo zaračunali provizijo, ostali del dobička pa bo dobilo prevozno podjetje, kateremu pripada tovornjak.

Tovornjak na cesti

Optimiranje kapacitet s spletnimi platformami: tudi v voznikovi kabini

Nekaj medijev je že poročalo o tej novi platformi. Hitro se je našlo dosti prevozniških podjetij, ki bi želela sodelovati z Victorjem – nenazadnje je zanje to tudi možnost za dodatni dobiček! Prednosti so očitne:

  • Izboljšava imidža
  • Izboljšani delovni pogoji in varnost
  • Boljši dostop do podeželskih regij
  • Dodaten dobiček

Kako se sovoznikova varnost poveča in kako se izboljša imidž voznika tovornjaka? Čisto preprosto: zavarovalnice trdijo, da je utrujenost eden največjih dejavnikov tveganja pri nesrečah v cestnem prometu. Če ima voznik sovoznika, vožnja ni tako monotona. Imidž voznikov se izboljša, saj ima tako veliko ljudi možnost, spoznati voznike tovornjakov na bolj osebni ravni in videti cestni promet z vidika voznika tovornjaka in ne osebnega avtomobila, kot so to (morda) navajeni. Pa še to: vozniki tovornjakov so v glavem dobro usposobljeni, se držijo pravil vožnje in počitka in so – v večini primerov – tudi sledljivi preko oddajnikov GPS.

Podeželska območja bodo postala bolj privlačna za potnike, saj jim ne bo potrebno večkrat presedati, kot je to navada v javnem prevozu.  Razen prepovedi vožnje ob praznikih in ponekod tudi ob nedeljah, so prevozi s tovornjaki dosti bolj prilagodljivi kot fiksni časovni razporedi prevozov javnega prometa.

Victor Clément se tudi dandanes redno vozi v tovornjakih, da bi svojo platformo optimiral za uporabnike. “Sam redno potujem v tovornjakih in sem stalno v stiku s prevozniki, da bi razumel, kako so organizirani.”

Kaj menite, bi kaj takšnega lahko uspelo tudi v Sloveniji?