Avtor: | Kategorija: Prevozništvo |

E-Force One? Sliši se poznano, vendar ne gre za letalo Air Force One. Možnost pa obstaja, da bo tudi E-Force One v prihodnosti še bolj poznan, predvsem v svetu prevozništva. Zakaj? Preprosto: Gre za 18-tonski tovornjak, katerega po Švici poganja baterijsko-električni pogon.

E-Force One je Švicarsko podjetje, ki se zavzema za razvoj okolju prijaznih tehnologij. Pod sloganom “tiho in brez emisij na poti po urbanih središčih” so v roku enega leta razvili e-tovornjak, ki je veliko primernejši od konvencionalnega tovornjaka za  vožnjo v urbanih središčih.

Za vožnjo v urbanih središčih

Še primernejši za vožnjo v urbanih središčih

Inženirji so v IVECO Stralis Chassis namestili elektromotor s 408 konjskimi močmi.

Dve litij-ionski bateriji tehtata (posamezno) 1.3t in sta odgovorni za moč, ki jo dajeta tovornjaku. Tovornjak ima hitrejši pospešek,  dodatno pa zaradi elektromotorja odpadeta tudi prestavljanje in sklopka. Zaradi tega je vožnja s tovornjakom mirnejša in bolj tekoča. Vozniki so navdušeni! V naslednjem videu si lahko ogledate primerjavo električnega tovornjaka z običajnim dizelskim vozilom.

E-Force One tovornjak je konec koncev tudi cenejše vozilo, saj se stroški visoke nakupne cene izravnajo z nizko porabo in davčnimi ugodnostmi. Poraba na 100 km je (pretvorjeno) 8-10l dizla. Pri dizelskih tovornjakih je le-ta med 28 in 35l. Z enim “tankom” je mogoče prepeljati 200 do 300 km, odvisno od poti.

Akumulator potrebuje 6 ur, da popolnoma napolni baterije. Prednost vožnje navzdol in zaviranja: baterije se same ponovno napolnijo.

S svojimi 408 konjiskimi močmi deluje elekrtomotor izjemno učinkovito, vendar zaradi nizke razdalje, ki jo uspe prepeljati z enim “tankom” še ni primeren za prevoz na dolge razdalje. Za porazdelitev v mestu pa premaga dizelski tovornjak. Tudi na področju varstva okolja je električni tovornjak spredaj. Vključno s proizvodnjo baterij in elekrtične energije izpusča samo 24 kg CO2, medtem ko konvencionalni tovornjak izpusča 109kg CO2.

Vir: eforce.ch