Avtor: | Kategorija: Novice o transportu |

Od konca maja (natančneje 25. maja 2017) je v Nemčiji voznikom tovornjakov prepovedano, da svoj redni tedenski počitek preživijo v kabini svojega tovornjaka.

 

Zakon je bil sprejet meseca marca in je začel veljati v maju. V nasprotju s podobnimi prepovedmi v Belgiji in Franciji, novi zakon v Nemčiji ponuja veliko prostora za interpretacijo in nekateri se sprašujejo, kaj točno lahko pričakujejo, če ga bodo kršili. V Franciji in Belgiji je enostavno – preživljanje rednega tedenskega počitka v kabini tovornjaka je prepovedano, kršitev tega stane od 1800  (Belgija) do 30.000 evrov (Francija). V Nemčiji prepoved ni jasno vključena v zakon, je pa posredno upoštevana. Dejstvo je, da organi nadzora težko dokažejo, da je prišlo do kršitve. Zakon ostaja, kot smo pisali v Transportnem blogu 26. maja:

»Če na primer nekoga na avtocestnem postajališču v soboto zjutraj vidi policija v njegovem tovornjaku in potem še enkrat v nedeljo zvečer, potem policija domneva, da je to le krajši, 24-urni počitek ob koncu tedna.« V povezavi s trenutnim zakonom voznik v Nemčiji ne more biti kaznovan za ta konec tedna. Kakorkoli – policija lahko preveri zabeležen čas, in če je voznik že izkoristil skrajšan počitek ob koncu tedna prejšnji konec tedna,  ga lahko oglobijo. Več preberite v »Nemčija prepovedala počitek ob koncu tedna v tovornjaku«

Kakšne so kazni?

V zadnjih nekaj tednih so se širile govorice, špekulacije in napačne informacije. Nekateri so trdili, da kazni lahko znašajo do 30.000 evrov. Za to trditev ne obstajajo nobeni dokazi in po naših informacijah je ta znesek zagotovo napačen.

Če voznika odkrijejo v njegovi kabini ob koncu tedna, ga lahko, kot je opisano zgoraj, kaznujejo le za prejšnji konec tedna ne pa tudi za počitek. Voznik plača 60 evrov za vsako uro pod določenim 45 urnim odmorom, podjetje plača 180 evrov. Znesek se izračuna na podlagi seznama glob in predvidevanja, da je voznik to storil namenoma.

Nemški zvezni urad za tovorni promet je predlagal odgovornemu Zveznemu komiteju, da bi morale kazni za te prekrške znašati 500 evrov za voznika in 1500 evrov za podjetje. Opozorilo: to je le predlog, za katerega lahko traja dolgo, preden bo upoštevan.

Težave v praksi

Nekateri trdijo, da je voznik tisti, ki mora dokazati, kje je preživel noč – to ne drži! Dokazno breme nosi policija, kar nakazuje na nemalo težav, ki jih je prinesla ta sprememba v zakonu. Kako bo policist na avtocesti dokazal, kje je voznik preživel prejšnji konec tedna?

Druga težava za oblasti je dejstvo, da vsaka policijska kontrola predstavlja motenje voznikovega počitka. Ker je voznik v preiskavi primoran sodelovati s policijo, je ta čas upoštevan kot delo, in čas počitka ob koncu tedna je moten, kar pomeni, da mora voznik ponovno pričeti s počitkom, ko policija zaključi s preiskavo. V Belgiji so to zagato rešili na enostaven način. Rekli so enostavno: »Oh, to je malenkost, rekli bomo, da to ne zmoti počitka. Rešeno.« V Nemčiji pa težavo jemljejo bolj resno. Policija lahko, v nasprotju z govoricami, izvede kontrolo kadarkoli, tudi med voznikovim počitkom, in to kljub temu, da so zavese na kabini zagrnjene. Po dosedanjih izkušnjah so se policisti izogibali takšnemu početju iz obzirnosti in ohranjanja dobrih odnosov z vozniki.

Nemški zvezni urad za tovorni promet mora poiskati praktično rešitev. V svojem predlogu so Zveznemu komiteju zapisali, da morajo poiskati praktične rešitve za to težavo. Kakorkoli, če niti oblasti, ki so specializirane za preiskovanje tovornjakov, nimajo rešitve za to težavo, potem je verjetnost, da bo Zvezni komite uspel najti rešitev, zelo majhna.

 



Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja