Avtor: | Kategorija: Novice o transportu |

Avstrija pripravlja nadzor meje

Že tisočletja je prelaz Brenner ena izmed najpomembnejših prometnih in trgovskih poti med severno in južno Evropo. Vedno znova je bil alpski prelaz pomemben del političnega in gospodarskega razvoja. Tako je tudi sedaj, ko se Avstrija pripravlja, da bo konec maja ponovno začela izvajati nadzor na meji z Italijo.

Aprila 2016 so se pričela gradbena dela z demontažo varovalne ograje na državni meji med Avstrijo in Italijo. Od leta 1998 dalje omogoča Schengenski sporazum prost pretok blaga in ljudi čez meje znotraj Evrope. Zdaj pa naj bi tukaj do konca meseca nastala premišljena nadzorna cona, ki bi zastrašujoče delovala na prebežnike in zajezila njihov naval v Avstrijo.

Grozijo zastoji in gospodarske posledice

Avstrija pripravlja nadzor meje na mejnem prehodu Brenner.

Avstrija pripravlja nadzor meje na mejnem prehodu Brenner.

Predvsem zaradi nižjih cestnin in cen nafte v Avstriji, v primerjavi s sosednjo Švico, prevozniška podjetja dajejo prednost avtocesti Brenner. Leta 2015 je po štirih voznih pasovih Alpe prečkalo 2,1 milijona tovornih vozil, kar je okoli 5.800 vozil na dan. Zaradi načrtovane omejitve hitrosti 30 km/h na območju nadzornih točk se morajo podjetja in vozniki pripraviti na zastoje in dolge čakalne dobe – kljub temu, da načrtujejo dva vozna pasa za tovornjake. Eden naj bi služil vidnemu nadzoru, drugi pa naključnemu preverjanju osebnih podatkov.

V vsakem primeru: grozijo izguba časa in visoki stroški zaradi čakanja kot posledica zapore italijanske prevozniške poti številka ena. Južnotirolska trgovinska zbornica se boji, da se bodo posledično povečali stroški za naročnike in nakladalce. Zato se bo povišala tudi cena za potrošnike.

Razprava o možnih rešitvah

Možne rešitve za pričakovane težave na prelazu segajo od povečanja železniškega prometa, plomb na tovornjakih do prilagodljivih časov vožnje in počitka za voznike tovornjakov med mejnim nadzorom.

Za okrepitev železniškega koridorja bi bila potrebna sprememba voznega reda s ciljem ustvariti takšno alternativo avtocesti, ki se časovno gledano splača. Plombe, ki so nepoškodovane, povedo, da tovornjak od kraja nakladanja ni bil več odprt, in z njimi bi se morali ukvarjati v zasebnem gospodarstvu. Odločitve o obeh predlogih zaenkrat še ni.

Omilitev pravil glede časa vožnje in počitka za voznike tovornjakov nima osnove za razpravo. Varnostno tveganje bi bilo preveliko, če bi prekoračili pravila, čeprav le začasno v okviru izjem na mejnem prehodu Brenner.

Možna rešitev: izračun dodatnega časa

Astag (švicarsko združenje za gospodarska vozila) ne pričakuje obvozov prek prelaza Gotthard ali San Bernardino, saj to ne bi prihranilo časa, kaj šele stroškov, če bi pot ubrali po alternativnih poteh. Kot že rečeno, so cene nafte in cestnine v Švici precej višje kot v Italiji in Avstriji.

Dokler ne bo drugih hitrih rešitev, ne preostane nič drugega, kot računati na večjo porabo časa in se sprijazniti z višjimi stroški zaradi čakanja. Da, povečali se bodo stroški potrošnikov in tudi voznikov, katerim bo celoten čas prištet kot čas vožnje. Ostaja pa tudi upanje, da je nadzor meje le avstrijska grožnja Bruslju in bodo z njo dosegli sporazum, kako ravnati z množico beguncev.

Vir: TimoCom