Avtor: | Kategorija: Novice o transportu |

Španija je kot sedma država članica EU odobrila kombinacije vozil evropskega modularnega sistema (EMS). Zakon velja od pričetka 2016 leta in dovoljuje dolžino tovornega vozila 25,25 m in skupne mase do 60 t na cestah Španije. Prevozniki dodatno potrebujejo posebna odobrenja.

Gre torej za kombinacijo najdaljšega polpriklopnika največje dolžine 13,60 m ter najdaljšega vozila za prevoz težkih tovorov največje dolžine 7,82 m, v skladu z dovoljenji v EU.

by Wusel007 (own work), via Wikimedia Commons

by Wusel007 (own work), via Wikimedia Commons

Že od zgodnjih 70. let so t.i. Gigalinerji dopuščeni na Finskem in Švedskem.

Prednosti: Povečanje učinkovistosti in konkurentnosti, ki jih omogočajo tehnološki napredki v proizvodnji vozil in izboljšana infrastruktura (v tem primeru španskih cest).

Po izračunih naj bi z Mega tovornjaki bilo mogoče zmanjšati kar 22 % stroškov na tonski kilometer, kar pomeni do 100 milijonov evrov na leto. Dve vožnji s 25 m dolgima tovornjakoma namreč nadomestita tri navadne tovornjake, tako je mogoče privarčevati 25 % stroškov za gorivo.

Izkušnje v drugih državah kažejo, da se lahko poveča tudi prometna varnost, saj mega kamioni zmanjšajo število potrebnih tovornjakov na cestah.

Slabosti: Mega tovornjaki naj bi škodili okolju, bili nevarni in davkoplačevalce stanejo milijarde evrov, saj ceste (mostovi, predori, parkirišča, itd.) niso zgrajene za tovrstna vozila.

Nevarnost predstavlja tudi njihova dolžina, saj jih je težje prehiteti. Poleg tega potrebujejo več časa v križiščih in s tem povečajo tveganje nesreč za vse cestne uporabnike.

Več s strani nasprotnikov: https://www.nomegatrucks.eu/mega-tovornjaki-v-5-minutah/

Kakšno pa je vaše mnenje?