Avtor: | Kategorija: Novice o transportu |

Logistika je ena izmed najhitreje rastočih panog v svetu in tudi v Sloveniji ni nič drugače – raste nekajkrat hitreje kot raste svetovni BDP. Ima vse bolj strateško vlogo. Ne le v razvoju podjetij, temveč tudi, ko gre za preživetje, saj sta mednarodna trgovina in sodelovanje postali ključni gonilni sili za poslovanje.

 

Kljub temu, da dežela na sončni strani Alp zaradi svoje geografske lege velja za eno glavnih transportnih stičišč med Jadranskim morjem ter Balkanom – Luka Koper predstavlja nekakšna vrata iz Azije v srednjo Evropo, letališče Jožeta Pučnika Ljubljana pa ima številne logistične in transportne družbe za letalski in kopenski promet, je na tem področju do sedaj bilo narejenega premalo.

Vlaganje v prometno infrastrukturo je za vsako državo strateškega pomena, saj ni pomembna samo za gospodarsko konkurenčnost, ampak ima tudi pozitiven učinek na delovna mesta, krepi trgovino in veča mobilnost prebivalstva. Dobra logistična infrastruktura je tako dobra priložnost za napredek, a vendar pri nas država z njo precej zamuja. Železniška infrastruktura ima zagotovo še veliko manevrskega prostora, podobna situacija pa je tudi pri Luki Koper in v cestni infrastrukturi. Glede na trende, ki se kažejo – povpraševanje je večje od zmogljivosti, bo na tem področju potrebnega še precej dela, saj so možnosti praktično neomejene. Sicer pa je logistika kot takšna, v Sloveniji splošno visoko razvita.

 

Nastajajo novi logistični centri

Da so možnosti resnično neomejene in da je povpraševanje večje od zmogljivosti, se zaveda zasebni sektor, ki se v Sloveniji na področju logistike karseda trudi slediti potrebam in trendom, ki nam jih narekuje panoga. Da so tisti, ki skrbijo za razvoj logistike kot takšne res zasebniki kažejo podatki, da je v zadnjem letu v Sloveniji vzniknilo, oziroma še bo, kar nekaj novih logističnih centrov. Po naših informacijah pomanjkanje skladiščnih kapacitet v Sloveniji traja že več kot 10 let, zato bodo novi centri več kot dobrodošli.

V Arji vasi na primer, bo kmalu končan Lidlov logistični center, ki se bo raztezal na več kot 13 hektarjih in bo največje trgovsko skladišče v Sloveniji. Velik bo 57.000 kvadratnih metrov, več kot 70 milijonska naložba pa bo nova delovna mesta prinesla približno 200 ljudem. Nov, moderen logistični center, ki se bo raztezal na 25.000 kvadratnih metrih in bo zaposloval 130 ljudi, nastaja tudi na območju brniškega letališča. Bližina letališča in avtoceste bosta podjetju Cargo-partner, ki ga gradi, poenostavila poslovanje. Omeniti velja tudi logistični center Krke ter podjetja Kuehne + Nagel, ki bo obsegal skoraj 40.000 m2 skladiščnih površin. Slednji bo veljal za največje farmacevtsko skladišče tega podjetja, obenem pa za največje za Novartisem v Evropi in enega izmed treh največjih v svetu. Slovenija jim namreč predstavlja distribucijski center za centralno in vzhodno Evropo.

Z omenjenimi centri bomo v Sloveniji povečali skladiščne zmogljivosti, poenostavili logistični proces, skrajšali poti obenem pa posodobili način dela.

 

Kakšno je trenutno stanje v logistiki?

Statistični podatki iz Nemčije že nekaj časa kažejo na ohlajanje gospodarske rasti na vseh področjih, logistika ni izjema. Zaenkrat sicer ne kaže, da bi to vplivalo tudi na slovensko gospodarstvo, dejstvo pa je, da se padec oziroma rast gospodarstva v Nemčiji, v Slovenijo preneseta z zamikom. Kljub temu pa po napovedih številnih strokovnjakov, ne pričakujemo drastičnih sprememb, tudi na področju logistike ne.