Avtor: | Kategorija: Novice o transportu |

Dolge kolone tovornjakov, zamude zaradi prometnih konic, neučinkoviti vozniki in napake pri transportu blaga v modernem svetu že dolgo niso več realne težave. Sedaj lahko tako prevozniki kot naročniki postanejo del hitro rastočega koncepta logistične mreže in si s tem znatno zmanjšajo stroške, hkrati pa povečajo učinkovitost. Kako? Naj vam razložimo …

Začelo se je že pred nekaj leti, ko so nekatera večja francoska podjetja ugotovila, da se vse prevečkrat zgodi, da iz njihovih tovarn odpeljejo na pol prazni tovornjaki, ki pa se povrhu vsega, prav takšni (prazni), tudi vrnejo. Pri optimizaciji logistike, ki je obsegala tako transport kupcev, kot tudi transport materiala za potrebe podjetij, so se smelo lotili ideje, da bi za hip pozabili na rivalstvo in ustvarili mrežo, preko katere bi izkoristili prav vsako prevoženo relacijo.

Naj vam to na bolj preprost način pojasnimo na spodnjem primeru.

Predstavljajte si, da mora podjetje A nekemu kupcu dostaviti za polovico tovornjaka tovora. Taistemu kupcu mora za polovico tovornjaka tovora dostaviti tudi podjetje B, v enakem časovnem terminu. Zakaj podjetji tovorov ne bi združili in si s tem prepolovili stroškov? Ker gre pri podobnih tovorih največkrat za konkurenčna podjetja, je logična posledica ta, da prevoznik postane tretje, popolnoma neodvisno podjetje, recimo mu podjetje C, ki je zmožno skrbno ločiti in hraniti podatke o obeh tovorih, brez, da bi kakorkoli ogrozili zaupnost informacij. S tem na zdrav in poslovni način ohranimo konkurenčnost podjetij. Takšen posel pa seveda koristi tudi transportnemu podjetju, ki ima odtlej prevozna sredstva veliko bolj natovorjena.

Verjetno se sprašujete, katere so še ostale prednosti tovrstnega logističnega sodelovanja? Kot smo že omenili je v prvi vrsti to zmanjšanje stroškov prevoza za 20 % ali več. Posledično, ko se tovorna vozila napolnijo in ne vozijo na pol prazna in lahko pot opravijo manjkrat, pa je manjši tudi ogljični odtis zaradi izpušnih plinov. Kakovost storitev je višja, prav tako je organizacija podatkov boljša, logističnih manevrov, ki zahtevajo čas, pa je manj.

Zgodba koncepta pa se tu še ne konča. Zakaj bi združevali tovor le v eno smer, ko pa lahko prevoznika izkoristimo tudi ob vračanju? Prej omenjena francoska podjetja so ob t. i. COLLABORATIVE LOGISTICS (logistično sodelovanje) kaj kmalu ugotovila, da so izdatno zmanjšala stroške, povečala učinkovitost in kar je najbolj pomembno – zadovoljila so naročnike/kupce. Tako, na primer, poznamo tri vrste prevozov, s katerimi lahko kot podjetje prihranimo ogromno stroškov, kot kupec pa tudi veliko časa in skrbi, če bo pošiljka na cilj prišla pravočasno;

  1. Združevanje tovorov: Tovore, ki imajo v neposredni bližini tako izhodiščno točko, kot tudi cilj, lahko združimo na enako prevozno sredstvo in si s tem zmanjšamo stroške transporta.
  2. Vračanje s tovorom: Tovore, ki imajo obratne izhodiščne točke in cilje lahko izmenično natovorimo na enako prevozno sredstvo, tako da se v prvotno izhodiščno točko vrnemo natovorjeni in ne prazni, kot je to običajno.
  3. Krožni transport tovorov: Poti tovorov, ki se med seboj povezujejo, lahko združimo v en transportni prevoz in s tem zmanjšamo število kilometrov, ki jih prevozno sredstvo opravi prazno, hkrati pa ubijemo več muh na en mah.

Mednarodna podjetja, ki so omenjen koncept logističnega sodelovanja preizkusila v praksi, so znanje z veseljem prenesla na druga, tudi manjša podjetja ter branže, v katerih si takšnih podvigov še pred desetletjem ne bi mogli predstavljati.

Prav takšno mrežo ponudnikov in iskalcev prevozov predstavlja naše podjetje, ki s sistemom pametne logistike skrbi, da vse poteka gladko in brez nepredvidljivih situacij, ki bi lahko kakorkoli ogrozile vaše poslovanje.