Avtor: | Kategorija: Novice o transportu |

Poleg vprašanja, ALI se pripeti z varnostnim pasom, je prav tako pomembno, KAKO to naredimo, a žal se tukaj srečujemo s pomanjkljivim znanjem. To se opazi predvsem pozimi.

 

K sreči večini voznikov ni več treba razlagati, da je varnostni pas nujen, saj skoraj vsi vedo, da je vožnja brez pasu neumna in samomorilska. Tudi zračna blazina ni nadomestilo, ravno obratno, brez pasu je smrtna past.

Žal je med vozniki tovornjakov delež ljudi, ki se ne pripnejo z varnostnim pasom še velik, saj nekateri menijo, da tako ali tako ne bi pomagal. To je seveda neumnost. Celo pri hudem verižnem trčenju ima voznik v sodobni kabini možnost preživetja, vendar le, če je pripet s pasom.

Poleg vprašanja, ALI se pripeti z varnostnim pasom, je prav tako pomembno, KAKO to naredimo, a žal tega marsikdo ne ve. To se opazi predvsem pozimi, kajti malokdo sleče svojo debelo zimsko jakno preden se pripne z varnostnim pasom. Če tega ne storimo, obstaja precej večja verjetnost poškodb. Pas se ne prilega tako tesno, kot bi se moral, da bi zagotovil optimalno varnost.

Tudi pri poletnih oblačilih moramo vedno biti pozorni, da se spodnji del pasu pravilno prilega. Ne v višini zaponke pasu za hlače in pravzaprav tudi ne nad, temveč pod njo. Vsekakor je to pri ljudeh z velikim trebuhom skoraj nemogoče, saj je premalo prostora. V vsakem primeru mora biti spodnji del pasu čim nižje in napet. Zato je treba, preden speljemo, pas ponovno napeti, pri dragih avtomobilih se to zgodi samodejno. V nasprotnem primeru je razdalja med telesom in pasom prevelika, kar poveča nevarnost notranjih poškodb zaradi pasu.

Poleg tega laiki velikokrat menijo, da pri trku z zgornjim telesom pademo v pas. Toda, če pas ni nameščen pravilno, obstaja nevarnost, da zdrsnemo ven navzdol.

Če nosimo debelo zimsko jakno ali zimski plašč, se pas ne prilega telesu. Pri trku smo oddaljeni 10-30 cm preden obvisimo v pasu in to je nevarno. Prav tako je spodnji del pasu večinoma nameščen previsoko, kar pri trku poveča nevarnost notranjih poškodb ter tveganje, da zdrsnemo ven navzdol.

Pri plašču je to skoraj nemogoče, toda pri jakni lahko tveganje zmanjšamo tako, da jo odpremo in spodnja konca položimo čez pas. Strokovnjaki svetujejo, da jakno ali plašč slečemo, preden speljemo. Po eni strani imamo tako zgoraj oblazinjenje in ustrezno večjo razdaljo do pasu, po drugi strani pa debel ovratnik pogosto ovira pregled nad mrtvim kotom pri pogledu čez ramo.

Tudi majhnim otrokom slečemo jakno, preden jih pripnemo v otroške sedeže. Jakno lahko potem, ko otroka pripnemo, razgrnemo čez njega.

Sodobni avtomobili so v nekaj minutah ogreti na primerno temperaturo. Če 5 minut mrazu nekomu prihrani dolgotrajno zdravljenje v bolnišnici zaradi poškodb, bi morali to minimalno izgubo udobja vzeti v zakup. Vsekakor z avtomobila ne smemo čistiti snega in ledu, medtem ko motor teče, da bi bilo v avtu čim prej toplo. Kajti, da bi si zagotovili to minimalno udobje, bi številne prebivalce obremenjevali z nepotrebnim hrupom in smradom.