Avtor: | Kategorija: Logistika |

Kabotaža: Prevoznik iz neke države članice EU raztovori blago v npr. Nemčiji. Če znotraj Nemčije potem opravi nadaljne prevoze (za plačilo), gre za kabotažo.

Pri tem se prevoznik mora držati evropskih pravil, konkretno Uredbe EC št. 1072/2009 o skupnih pravilih za dostop do trga mednarodnega cestnega prevoza blaga, ki velja za EU-članice in omejuje kabotažne prevoze na 3 znotraj države razklada v roku 7 dni (z istim vozilom). V tranzitni ali tretji državi pa je dovoljen en prevoz.

Primer: Če španski prevoznik naloži tovor v Španiji in ga razloži v Franciji sme v roku 7 dni v Franciji opraviti 3 prevoze preden nadaljuje z naslednjim mednarodnim prevozom.

Če pa isti prevoznik pelje blago iz Španije v Nemčijo, sme ob praznem povratnem vstopu v Francijo opraviti eno kabotažno vožnjo v roku 3 dni. Potem lahko spet naloži za naslednji mednarnodni prevoz.

Drugače povedano:

Prevoznik lahko potem, ko je v drugi državi članici razložil tovor, ki ga je pripeljal iz druge države, opravi do največ 3 kabotažne prevoze tudi v tretjih državah članicah EU s tem, da lahko opravi v državi, v katero je pripeljal s praznim vozilom, samo 1 kabotažni prevoz (v roku 3 dni od vstopa praznega vozila).

Avstrijec, ki je razložil tovor v Sloveniji sme torej opraviti 1 prevoz v roku 3 dni v npr. Italiji. Seboj mora imeti CMR s katerim dokazuje prevoz med drugima dvema državama. (Samo v Sloveniji lahko opravi 3 kabotažne prevoze v roku 7 dni.)

Zakaj so pravila takšna kakršna so?

Pravila skušajo preprečiti konkurenco med državami in zaščito pred padcem cen prevozov. Saj ima npr. poljski prevoznik manjše fiksne stroške (npr. za voznika in najemnino) kot pa jih ima nemški. V Nemčiji vas sicer lahko ob neupoštevanju pravil doleti kazen v višini 20.000 €!

Kabotaža - primer

Edited Foto. Original By San Jose (map), Patrol110 (translation) [GFDL (http://www.gnu.org/copyleft/fdl.html) or CC-BY-SA-3.0 (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/)], via Wikimedia Commons