Avtor: | Kategorija: Novice o transportu |

Cestnine – ne glede na to ali gre za cestninjenje tovornih ali osebnih vozil – ta tema je vedno vroča. V Nemčiji na primer je že leta govora o tem, da bi uvedli cestninjenje za osebna vozila na avtocestah. V Sloveniji je vsakršno povišanje cen povezano z grožnjami in možnim protestom avtoprevoznikov.

Avstrijci trenutno odločajo o tem, ali bodo razširili cestnino tudi na ostale ceste (torej poleg avtocest). Avstrijska organizacija za promet, VCÖ (Verkehrsclub Österreich) trdi, da je cestnina potrebna, saj tovorna vozila uničujejo ceste veliko bolj kot osebna. 40-tonski tovornjak naj bi cesto uničil 50.000 krat več kot osebno vozilo. Te “fantazijske” številke niso resnične in se domnevno nanašajo le na 50 let staro študijo iz ZDA (AA SHO RoadTest 1958-1960). Novejši podatki ne obstajajo, kaj šele preiskave v Evropi.

Na našem blogu smo pred kratkim objavili kalkulacijo strokovnjaka, ki dokazuje, da je škoda, ki jo povzročajo tovorna vozila, veliko manjša kot to večina misli.

Avstrijce to ne zanima. Cestninjenje tovornjakov želijo razširiti na “nižje razvrščene” ceste (katerih mreža meri 110.000 km) in pri tem trdijo, da cestnine ne bodo imele vpliv na povečavo kakršnihkoli drugih cen – recimo hrane. Trdijo, da bi se cena mleka povečala le za 0,2 centa; meso za 0,8 centa.

Tudi ko so prvič uvedli cestnino leta 2004, do podražitev (baje) ni prišlo – le prevozi naj bi postali bolj učinkoviti in prazne vožnje so se zmanjšale. Dodatne prihodke te razširjene cestnine želijo uporabljati v skladu z zahtevo po izboljšanju storitev javnega prevoza.

Kaj pravite? Smiselno? Pošteno?