Avtor: | Kategorija: Novice o transportu |

Daimler Trucks je ta teden na svetovni premieri v Düsseldorfu predstavil prek WLAN-a povezano vrsto oz. “platoon” avtonomno vozečih tovornjakov in to v javnem prometu na avtocesti A 52.

Ena glavnih strategij podjetja je namreč ravno tovrstna povezljivost, v katero bodo v naslednjih petih letih investirali kar pol milijarde evrov.

Že danes je povezanih orkog 365.000 Daimlerjevih gospodarskih vozil prek sistemov FleetBoard in Detroit Connect. Cilj je povezljivost vseh, ki sodelujejo v prevozniškem procesu. Po besedah Dr. Wolfgang Bernarda z uprave Daimler AG, gre za novo vlogo tovornjaka in sicer kot podatkovni center logistične mreže. Vsi, ki sodelujejo v prevozniškem procesu imajo možnost prejema teh podatkov v živo: npr. status vozila in prikolice, prometno stanje, vremenske razmere, razpoložljivost parkirnih mest itd.

Daimlerjev sistem Truck Highway Pilot za avtonomno vožnjo težkih tovornih vozil omogoča povezavo treh tovornjakov k enemu aerodinamično optimalnemu, popolnoma avtomatiziranemu prevoznemu sestavu.

Shaping Future Transportation - Campus Connectivity

 

Cilj zgoraj omenjenega platoon-a tovornjakov je izboljšanje učinkovitosti: poraba goriva se zmanjaša zaradi zmanjšanega zračnega upora med tovrstno vožnjo (za 7 %), poleg tega pa vozila zasedejo manjšo površino avtoceste na kateri vozijo (za polovico – razlaga na sliki spodaj). Istočasno pa se poveča varnost na cesti: Medtem ko ima človek v vozilu reakcijski čas 1,4 sekunde, je ta pri Highway Pilot Connect-u manj kot 0,1 sekundo!

Daimler pri teh razvojih govori o tretji industrijski revoluciji. Kaj pa vi pravite?

Vir: Mercedes Benz LKW Blog

Photo copyright: Daimler

HPC-Platooning