Avtor: | Kategorija: Novice o transportu |

Samovozeči tovornjak: vizije, ki danes postajajo resničnost; vsaj na testnih/zaprtih rutah.

Daimler je pridobil dovoljenje za dve vozili znamke Freightliner Inspiration Trucks, ki lahko po ameriških cestah, konkretno v zvezni državi Nevada, vozita brez voznika. Samostojno vozni tovornjak ima prevoženih že 16.000 km (na zaprti cesti). Kaj tovornjak vse zmore: ko je avtopilot vključen lahko vozilo avtonomno prilagaja smer vožnje in hitrost ter se ustavi in spelje (vse to s pomočjo kamer in radarskih sistemov na/v tovornjaku). Vozniku preostane naloga spreminjanja voznega pasu in izbora izvoza iz avtoceste.

Pa jo imajo: registracijsko tablico za prvi samovozeč tovornjak v javnem prevozu

Pa jo imajo: registracijsko tablico za prvi samovozeč tovornjak v javnem prevozu

Po besedah Wolfganga Bernharda, ki je odgovoren za Daimlerjeve avtobuse in tovornjake, je naslednji cilj podobna dovolilnica tudi za prevoz tovrstnih vozil po Nemčiji, priprave naj bi že potekale.

Mediji pogosto poročajo o avtonomnih avtomobilih, ki jih razvijajo in testirajo podjetja kot so Google in Tesla. Sicer pa razvoj v panogi težkih vozil tudi poteka že leta, brez da bi proizvajalci na veliko opozarjali nase. Zato je bilo dejstvo, da je razvoj pri Daimlerju že tako daleč, da sedaj testirajo kar dve vozili na javnih cestah po Nevadi, toliko bolj fascinantno.

Kot poroča nemški Handelsblatt prispeva delež prevozniške industrije k ameriškemu BDP kar 642 milijard dolarjev. 70% vsega blaga so v ZDA transportirali po cestah. Poklic voznika tovornjaka je v kar 26 od 50 ameriških državah prevladujoč poklic. Kar pomeni, da je potrebno vsako povečanje učinkovitosti v tem sektorju izkoristiti; na eni strani za zmanjšanje nesreč, na drugi za razbremenjenje voznika in povečanje dobičkov prevozniških podjetij.

Vloga voznika

Popolnoma brez človeške podpore seveda (še) ne gre. Voznik vožnjo sicer lahko prepusti avtopilotu, ampak je tovrstna vožnja prilagojena predvsem avtocestnemu okolju. Med vožnjo se voznik lahko posveti koordinaciji ostalih transportnih nalogov in planiranju nakladov oziroma razkladov ali pa preprosto počiva. Venomer pa ima možnost prevzeti kontrolo nad tovornjakom.

cq5dam.thumbnail.1050.1050

Konkurenca ne spi

Tudi Scania, na primer, razvija tehnologijo za prevoz tovornjakov povezanih v konvoje, ki peljejo z enakomerno hitrostjo in jih nadzira le en voznik v sprednjem tovornjaku. Prednosti tega so poleg prihranka tudi manjša poraba goriva in pa nemoten prevoz ostalih udeležencev v prometu, saj tovornjaki v konvoju ne morejo prehitevati. 

Tudi avtonomne vožnje osebnih avtomobilov – že omenjeni eksperimenti Googla in Tesle – imajo za seboj že skoraj milijon prevoženih testnih kilometrov. Vizije o samovozečih vozilih postajajo torej realnost, kdaj pa bodo prevozniki resnično zamenjali svoja vozila za samovozeča pa je težko napovedati.

Kaj menite vi?

K sporočilu za medije podjetja Daimler: http://www.daimler-trucksnorthamerica.com/news/press-release-detail.aspx#freightliner-inspiration-truck-unveiled-at-hoover-2015-05-05

 



Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja