Avtor: | Kategorija: Novice o transportu |

Ko je govora o cestninjenju, je vedno govora tudi o tem, da naj bi tovorna vozila povzročala na cestah toliko škode kot 10.000 osebnih vozil skupaj. Če pa to ni dovolj, se včasih govori celo o 100.000, tudi o 160.000 vozilih. Temu ustrezna je tudi cena za uporabo cest za tovorna vozila.

Tovornjak ki prevaža avtomobile

Nemški blogger Jochen Dieckmann se je odločil raziskati to zadevo, saj so edini uradni rezultati na to temo iz leta 1958-1960 iz takoimenovanega AASHO Road Testa. Dober razlog, da se vprašamo, kako pošteno je sploh cestninjenje in s tem povezan slab imidž transportne panoge, ki je (poleg drugega) rezultat mnenj, da so tovorna vozila glavni faktor za poškodbe na cestah.

Da je stanje v resnici drugačno, dokazuje Dieckmann z naslednjo kalkulacijo:

Prazen tovornjak tehta približno 15 ton in ga lahko obremenimo s še 25 tonami, torej približno ena in pol-krat toliko kot sam tehta. Srednje veliko osebno vozilo tehta približno 1,5 tone. Teh 1,5 ton premika oz. prevaža povprečno le eno do dve osebi, torej le delček svoje lastne teže. Če torej vzamemo porabo goriva na 100 km kot osnovo za kalkulacijo, potem porabi osebno vozilo približno 8,5-krat toliko goriva kot tovornjak: osebno vozilo porabi za prevoz 200 kg ca. 7-8 litrov goriva na 100 km. V primerjavi porabi tovornjak za prevoz 24-ih ton, 35 litrov. To je le 5-krat več goriva za kar 120-krat(!) več obrementive.

Poglejmo še naslednje številke: Leta 2014 bilo v Nemčiji registriranih 43,8 milijonov osebnih vozil ter 120.000 tovornih vozil s skupno dovoljeno težo 20-40 ton. Na eno veliko tovorno vozilo obstaja 365 osebnih vozil. Ne potrebujemo žepnega računalnika, da bi izračunali in ugotovili, kdo torej uporablja (veliko) več goriva in posledično izpušča več CO2 in povzroča več nesreč na cestah…

Kaj pravite na to kalkulacijo?  Je cestninjenje pošteno? Kako bi izboljšali imidž prevozniške panoge?

 

Priporočamo tudi naslednje članke:

 



Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja